20 octombrie, 2008

„Adevărul de seară”, în aşteptarea dimineţii

Lansat după o serie de declaraţii incendiare (tiraj de 1 milion, concurenţă pentru televiziuni etc), "Adevărul de seară" are o grafică echilibrată dar un conţinut „subţire” şi pestriţ-haotic. Din primul număr al ziarului, s-a văzut că, până la maturizarea sa, cuvântul „moale” este prea dur ca să-l descrie. Doar răsfoind publicaţia în grabă, descoperi „zgomote” stridente: în pagina 2, ca un exemplu, se anunţă că unei feline i-a fost scos un ochi „afectat de o afecţiune”, iar ceva mai jos, o ziaristă nervoasă, se răsteşte la „Miticii de Bucureşti” („Nu-ţi place Bucureştiul? Părăseşte-l, nu-l blama!”, tună Maridana Arsene), într-un mod care ne-a amintit că şi unii „bozgori” sunt sfătuiţi periodic să părăsească Ardealul dacă ceva nu le place (foto dr., măreşte imaginea cu clic). Pentru ca "ghiveciul" să fie complet, mai lipsea în caseta redacţională mai vechea noastră cunoştinţă, agramatul Bundur (vezi cat. Lumea lu' Bundur) , cu câteva opinii pertinente despre viaţa şi filosofia asociaţiilor de locatari. Credem că, prin această ediţie de seară, directorul general al trustului „Adevărul”, Răzvan Corneţeanu (foto stg.) a dorit, mai degrabă, un brand prezent pe străzi (la o oră când ziare şi chiar televiziuni sunt adormite), decât performanţă jurnalistică. Se închide astfel bucla unui mega-proiect demarat prin martie 2007. Chiar dacă- la modul figurat- Răzvan Corneţeanu (unul din puţinii profesionişti ai breslei autohtone de creatori mass-media) a pierdut un tren cu această lansare, credem că are suficientă forţă pentru a-l prinde din urmă. Apoi, metodele pot fi împrumutate: creatorii nord-americani, de exemplu, când "pierd trenul" la lansarea unui ziar, cumpără rapid gara următoare. Foto: Traian George Horia