17 martie, 2010

“Adevărul de seară“: Că care ziar te-ar muşca că c’-un dinte, când “că” şi c-un “cu” sunt doar simple cuvinte?

Publicaţii precum “Click!” sau ”Adevărul de seară” continuă să se afirme ca filiale ale Academiei Române, secţia Sublingvism. Priviţi cacofonii jenante de genul “aruncă cu” sau expresii ale limbajului “de trotuar” din vremea lui Vlad Dracul (“a luat ţeapă”) care nu ar avea ce să caute în publicaţii cu pretenţii de onorabilitate. Oare patronul suprem, Dinu Patriciu, nu mai are puterea să oprească vreo 15% pe trei luni din salariul unor şefi de ediţie care, prin (inter) titlurile impuse, exprimă doar dispreţ pentru inteligenţa cititorului? Ar face economii importante, financiar vorbind, şi nu neapărat prin implicare în politica editorială, cât prin curiozitatea de a vedea în ce şi-a băgat banii. Noroc că titlurile de succes aduse zilele acestea pe piaţă de ”Adevărul Holding” nu sunt scrise de unii dintre (sub)şefii de-acolo, de la ziare. Adică, într-un limbaj literar consacrat la ”Adevărul de seară- Click! ”, noroc că cărţile acelea sunt scrise de alţii.