21 ianuarie, 2009

"Minuni pe loc" pentru presă. La "Click!"

Se ştie: invazia de vrăjitoare vine întotdeauna pe terenul ignoranţei şi bigotismului. Apoi, pe principiul „banii n-are miros”, publicitatea din presa dâmboviţeană prin care „reginele magiei” se auto-promovează, a înflorit şi a devenit sofisticată. Deseori, ea capătă şi aspecte tragi-comice: tragice- deoarece nu ne-aşteptam ca publicul românesc al aşa-numitelor „tabloide” să fie atât de ataşat nobilelor idealuri ale magiei (devine clar că oferta anunţului vine în întâmpinarea cererii cititorului), iar comice- pentru că, într-adevăr, unele anunţuri par redactate pentru oligofreni sau amuzament general. Spre exemplu, în ediţia din 20 ian. 2009 a ziarului „Click!”, clarvăzătoarea Diana anunţă (foto dr.) rezolvă „orice problemă în 24 ore”, iar minunile le face „pe loc”. Asta înseamnă că orice boss din conducerea „Click” ar putea cere clarvăzătoarei Diana creşterea tirajului vândut zilnic pentru "Click!" la 800.000 de exemplare? E- adevărat, o dilemă s-ar impune ulterior: tirajul acela de 800.000 va intra la categoria "orice problemă" (cu rezolvare în 24 de ore) sau la categoria „minuni” (cu rezolvare pe loc)?!
În imagine: Adi Halpert, director editorial "Click!", în mijlocul subordonaţilor